Shohei Sato’nun korsan manga “One Piece”e olan bağlılığı, seride temalı bir düğünle doruğa ulaştı ve onun karmaşık olay örgülerine ve gösterişli karakterlerine takıntılı olan tek hayran o değil.
Japon çizgi roman efsanesi 25 yıl önce başladı ve dünya çapında 500 milyondan fazla satarak tüm zamanların en çok satan mangalarından biridir.
Hasır şapka takan Monkey D., Luffy ve ekibini büyüyen bir kültürel seriye dönüşen bir hazine avında takip ediyor ve başarılı yeni bir film ve Netflix’te yakında yayınlanacak olan canlı dizi sayesinde artık daha da popüler hale geliyor.
29 yaşındaki Sato, çocukluğundan beri One Piece etkinlikleri için Japonya’ya seyahat ederek “20 milyon olmasa da 10 milyon yen’den fazla (mevcut oranlarda 67.000 dolar)” harcadığını tahmin ediyor.
Bu yüzden ofis çalışanının arkadaşları, o ve gelini John, Temmuz düğünlerinde Luffy ve çetesinin üniformalı dev bir posterinin yanında bir fotoğraf için poz vererek bir korsan pastası yediklerinde şaşırmadılar.
Sato, Tokyo’daki evinde, One Piece boyutlarında peluş bebeklerle dolu kitap raflarının yanında otururken AFP’ye verdiği demeçte, “Bana ‘Shuhei, sensin’ dediler” dedi.
“Hayatım boyunca One Piece ile yaşadım, bu yüzden düğünümün bunu onurlandırmasını istedim.”
Serinin son filmi “One Piece Film: Red” Ağustos ayında vizyona girdi ve bu yıl Japonya’da şimdiden en yüksek hasılat yapan film oldu.
Film yurtdışında da büyük bir hit oldu, özellikle de hayranlarının Kasım ayında ABD’de gösterime girmesinden önce Times Meydanı’ndaki büyük bir reklam kampanyası için kostümler giydiği Fransa’da.
İlham verici diyaloglar, zekice tahminler ve ilgili karakterler (yazar Eiichiro Oda’nın gözyaşı dökerken gözyaşı döktüğü söylenir) genellikle One Piece hayranları tarafından aşık olmalarının nedeni olarak gösterilir.
Manganın konuları o kadar karmaşıktır ki, yayıncı Shueisha, on binlerce hayranın “Bilgi Kralı” olmak için yarıştığı yıllık bir sınava girer.
Sato bir kez 10. sırada geldi ve Altın Kupa’yı kazandı.
15. rekora sahip bir diğer düzenli yarışmacı, çevrimiçi Arimo takma adını kullanan bir sistem mühendisidir.
32 yaşındaki oyuncu, her gece oğlunu yatırdıktan sonra diziden illüstrasyonlarla süslenmiş ofisinde “One Piece” okuyor.
Arimo’nun banyosunun duvarları bile manga sayfalarıyla kaplıdır ve coğrafya aşığı Luffy tarafından keşfedilen adaları ve okyanusları haritalamak için kendi küresini yapmıştır.
Arimo, “One Piece dünyası o kadar dikkatli bir şekilde düşünüldü ki bazen gerçekten bunun gibi alternatif bir dünya varmış gibi hissediyorum” dedi.
One Piece, genç yetişkinlere yönelik haftalık Shonen Jump serisinde yer aldı.
Ancak abartılı mizah anlayışı, adrenalin dolu aksiyon sekansları ve yüzlerce farklı karakteriyle çok daha geniş bir kitleye hitap ediyor.
34 yaşındaki Natsume Takizawa, “One Piece”in erkekler için bir manga olması gerektiğini unuttuğunu çünkü “tüm nesillerde bir akor vurduğunu” söyledi.
Yarı zamanlı çalışıyor ve beş yaşındaki kızını kreşten aldıktan, yemek pişirdikten, banyo yaptıktan ve onunla oynadıktan sonra nihayet yatağına koymadan önce biraz rahatlamak için “One Piece” okuyor.
AFP’ye verdiği demeçte, “One Piece olmadan yorgun hissedebilirim” dedi.
“Ev işleriyle uyumaktan başka bir şey yapamayacak kadar yorgun olabilirim. Bütün hayatım böyle olurdu. Tek Parça benim enerjim.”
Takezawa, manganın ona kederle bile yardımcı olduğunu söylüyor.
Ağabeyini gören Luffy, bu yıl yakın bir arkadaşını kaybettikten sonra derin bir yankı uyandıran kardeşinin ölümünden sonra “hala arkadaşları olduğunu” fark etti.
“Böylesine güçlü bir manzara çizmek için bir insanın ne tür bir deneyim yaşaması gerekir?” dedi.
“One Piece” destanı geçen Temmuz ayında yayına girdi.
Oda 2019’da hikayeyi teknik olarak “beş yıl” içinde bitirmek istediğini, sonuca çok az zaman kaldığını söyledi.
Ancak Sato, “yedi ila sekiz yıl daha” makul bir bahis olacağını düşünüyor.
“One Piece artık hayatımın bir parçası, bu yüzden kesinlikle sonuna kadar görmek istiyorum” dedi.
“O zamana kadar ölmeyi reddediyorum.”
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın