medyauzmani.com
Tanıdığım çocuklardan Rüstem’e 6. sınıf Türkçe Çalışma Kitabı cevapları Başak Yayınları 73 74 75 76 77 78 79 80 – Haberin Olsun!

Tanıdığım çocuklardan Rüstem’e 6. sınıf Türkçe Çalışma Kitabı cevapları Başak Yayınları 73 74 75 76 77 78 79 80

6. Sınıf Türkçe Öğrenci Kitabı Başak Yayınları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 2. Konu Rüstem tanıdığım çocuklardan biri Metin etkinliği soruları ve cevapları

Türk milletinin büyük bir azim yanında büyük kayıplar verdiği, milli mücadele yıllarının etrafında dönen faaliyetlerden sıkılmadan bilgi edinebileceğiniz bir konudur.

Rüstem tanıdığım çocuklardan biri

Olay 1

Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 73 cevap

Milli mücadele sırasında ve hemen sonrasında ülke olarak karşılaştığımız zorlukları ve sorunları tespit etmeye çalışalım. O döneme tanıklık etmiş yazarların kitaplarından, filmlerden, belgesellerden, o dönemle ilgili çekilmiş fotoğraflardan yararlanalım. Savaş yıllarını ve iç savaştan sonra ülkemizdeki durumu düşünmeye çalışalım. Aşağıdaki resimlere bakarak arkadaşlarımıza “Milli Mücadele yıllarında insanların ne gibi zorluklar yaşadığını” anlatalım.

2. oldu

Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 74 cevap

• Metni dinlemeden önce, metnin başlığından yola çıkarak tahminlerde bulunalım. Metni dinlemeden önce, metnin başlığından hareketle bazı tahminlerde bulunalım.
• Metindeki ana karakterlerden biri olan “Rüstem” karakteri ile ilgili tahminlerimizi yazalım.
• Dinleyeceğimiz metnin “Milli Mücadele ve Atatürk” konusunda olduğuna göre metnin konusunu biraz düşünelim.
• Metin hakkında fikir vermesi için aşağıdaki içerik görsellerini inceleyelim.
• Metni dinledikten sonra beklentilerimizi ve dinledikten sonra notlarımızı alalım.

Rüstem okula gidiyor mu? kaç yaşında?

  • dinlemeden önce:
  • dinledikten sonra:

Fiziksel özellikleri nelerdir?

  • dinlemeden önce:
  • dinledikten sonra:

Ailesi ve arkadaşları ile ilişkisi nasıl?

  • dinlemeden önce:
  • dinledikten sonra:

Rustam ve yazar nerede buluşabilir?

  • dinlemeden önce:
  • dinledikten sonra:

3. oldu

Başak Yayınları 6.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 75 Cevapları

Metni dikkatlice dinleyelim. Dinlerken anlamını bilmediğimiz bir kelime veya kelime öbeği duyduğumuzda aşağıdaki tabloya not edelim. Metni dinledikten sonra kelimenin anlamını tahmin edelim ve kendi ifadelerimizle yazalım; O halde sözlükteki anlamlara bakalım ve not edelim.

4. oldu

Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 76 cevap

Metni dikkatle dinledik. Aşağıdaki soruları yanıtlamadan önce Etkinlik 2’ye dönelim ve Dinledikten Sonra bölümünü dolduralım. Dinleme öncesi tahminlerimizi dinleme sonrası gözlemlerimizle karşılaştıralım. Ardından dinlediğimiz metni daha iyi anlamak için aşağıdaki soruları cevaplayalım.

Hikayedeki olayları yazalım. İlk iki olay aşağıda verilmiştir. Diğer olayları verilen boşluklara sıralayalım.
• Yazar tramvaydan indi.
• Yazar elindeki teneke kutuları taşımak için etrafına bakınır ve arar.

Rostam’ın fiziksel ve ruhsal özellikleri nelerdir? Dinlediğimiz metindeki olaylar ve açıklamalara göre bu özellikleri tanımlayalım.

Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 77 cevap

Rustam yazara hangi eserlerden bahsetti? Rüstem neden tüm bu işleri yapmak zorunda?

Yazar Rustam için neden üzülüyor?

Dinlediğiniz hikayenin ana fikri nedir? Yazar bu olayı hangi amaçla yazmış olabilir?

yaşadığımız ortamda, yürüdüğümüz mahallede, sokakta; okul hakkında vb. Her yerde Rüstem gibi çocuklar görüyor musun? Rustam’ı düşünelim. Neden bu kadar genç yaşta çalışmak zorunda kaldığını hatırlayalım. Çevremizdeki bu mücadeleci çocuklar neden çalışmak zorunda? Bu konudaki duygu ve düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.

Olay 5

Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 78 cevap

Aşağıdaki diyagram dinlediğimiz metinden cümleler içermektedir. Cümlenin anlamından başlayarak bu cümlelerdeki altı çizili kelime veya tamlamaların anlamlarını bulalım. Anlamını tahmin etmekte zorlandığımız için Türkçe sözlüğe ve deyimsel sözlüğe bir göz atalım.

Onu aramak için elimi omzuna koyduğumda, küçüklüğü bende garip bir duygu uyandırdı.

Annenin bir işi var mı?

Bu sefer isyan halinde ayakları soğuk taşlara yapışmıştı.

Ses içimde bir şeyleri parçaladı ve gözlerim sulandı.

Neşeli davranarak Rüstem’in doğallığını bulmuş gibi görünmeye çalışıyordum.

Küçük kafasında hayata gülmeyi öğrenmiş bir adam vardı.

Karanlık sokağı gözleriyle ölçtü.

Olay 6.

Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 79 cevap

İşte pembe alanlarda “gözyaşı” kelimesinin farklı anlamları ve mavi alanlarda bu anlamlarla kurulan cümleler. Cümleleri doğru anlamlarıyla eşleştiriniz.

parçala veya yırt – nesneyi o kadar derine çek ki kanasın – yok etsin – bastırsın – kuvveti

1. Bu sevimli küçük hayvanların ellerimi ve kollarımı kopardığına kim inanır?

  • cevap için: Bedeni o kadar derin çiz ki kanasın

2. Boğazını yırtarcasına bağırmaya başladı, ne olduğuna şaşırdım.

3. İyimserliğimi tamamen kendimden sökmek istedim.

  • cevap için: Dönüşüm hunisini yok et

4. Bütün resimleri yak, o mektupları yırt” dedim.

  • cevap için: sökmek veya sökmek için

7. oldu

Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 80 cevap

♦ Yazar, “Tanıdığım Çocuklardan: Rüstem” başlıklı yazısında savaş yıllarından sonra babasız kalan küçük bir çocuğun yaşam mücadelesini anlatır.
Kendisini dinlediğimizi bu metnin son bölümünde yazmış; Günler geçti ve Rüstem görünmedi. Ekmek pahalanınca yüreğimde bir acıyla Rostam’ı düşündüm. ne yapıyordun? Onu bir daha hiç görmediğini ifade ediyor.
Aşağıda, duyduğumuz transkriptten iki küçük alıntı var. Bu bölümlerde yazar, hikayedeki karakterlerden biri olan Rostam’ı (fiziksel ve ruhsal) anlatıyor. Bu kısımlara odaklanalım.
♦ Konu boyunca Milli Mücadele dönemine dair öğrendiklerimizi akılda tutarak bu hikayeyi devam ettirmeye çalışalım.

  • Yazarın tekrar Rüstem ile karşılaştığını varsayarak aşağıdaki temalar doğrultusunda defterimize yeni bir son yazalım.
  • Yazarın çocukla nerede tanıştığını yazalım.
  • Yazar çocukla tanıştığında yazalım.
  • Yazarın ve çocuğun fiziksel ve zihinsel durumunu yazalım.
  • Maçın nasıl geçtiğini yazalım.
  • Bu yüzleşmenin onları nasıl etkilediğini yazalım.
  • Oluşturduğumuz taslağı gözden geçirelim ve son şeklini verelim.
  • Bu metni bu konu boyunca hazırladığımız gazete/dergi dosyasına ekleyelim.

Kaynak:www.derszamani.net

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın

xvideosteen voyeurporntrends.com sexy video ladki
naked mumbai girls pornogaga.net best indian xxx videos
xxx indian pornolabaporn.mobi south indian naked girl
سكس دم dierenpornofilms.com افلام اجنبى ممنوعه من العرض
kik girls alfaporn.mobi first time sex xvideo
blue film sexy vidio myxxxbase.mobi porntown
sex tamil video 2beeg.me dpboss
3gp teacher sex video pornstarstube.info bengali-mp3
mia khalifa best dordoz.com sexporntube
brawling go 51 hosthentai.com tiny evil 4 hentai
khatrimaza full org in eroanal.net 3gp king hd
sexi video hindi hd xxxwap.mobi santasporn girls
sexy chudai wala interracialporntrends.com www xxxvideos.com
sex hd vidio h2porn.mobi bangla choda chudi
inomaru hentaika.org henkoi!