Matematiği seven öğrencilere güzel bir haberimiz var. Orta ve ilköğretimde matematik derslerine ayrılan saat sayısı artırılacaktır. Halihazırda haftada 4 saat olan matematik dersi saatinin minimum 5 saate çıkarılması planlanmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın önümüzdeki eğitim-öğretim yılı çalışma planlarını inceledik ve bu planlarda ortaya çıkan ortak bir tema, öğrencilerin matematik derslerinde başarılı olamamasıdır. Farklı uzmanların önerilerini içeren plana baktığımızda bu aksaklığı ortadan kaldırmak için ilk etapta haftalık döngü saatlerinin artırılması amaçlanıyor.
2018-2019 eğitim-öğretim yılı ders kitapları için hazırlanan planlara baktığımızda ders kitaplarının içeriğinde ciddi iyileştirmeler yapılacak. Mevcut eğitim formatı yeterince başarılı olmamıştır. Çünkü mezun olmuş, üniversite sınavlarına girmiş ve aktif pozisyonda olan öğrencilere baktığımızda matematik başarı oranımız Avrupa ülkelerinin çok gerisindedir. Biz Avrupa ülkelerine yetişmek zorundayken, bakanlık biz duruyormuşuz gibi davrandı. Bu noktada Talim Terbiye Kurulu tarafından önümüzdeki ve önümüzdeki yıllarda okullarda okutulan matematik ders kitaplarında ciddi teknik ve teknik değişiklikler yapılacaktır. Ayrıca, ders saati sayısı bir sonraki eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak artırılacaktır.
“Bakanlık ders saatlerini artırarak matematik dersini yaygınlaştırma hedefine ulaşabilir mi?” Hayır dediysen, biz öyle düşünmüyoruz. Eğitim stratejisinde bir kez daha ciddi bir hata yapılıyor. Ders başarısızlığı varsa öncelikle dersin neden başarısız olduğuna dair gerekli sonuçlar alınmalıdır. Mevcut planlara baktığımızda çok fazla sebep görmedik, sadece sonuçlardan bahsedildi. Başarılı olamamanın sonucundan birçok yerde bahsediliyor ama neden işe yaramadığına dair bir araştırma sonucu yok. Hal böyle olunca doğrudan ders saatlerinin artırılması yönünde bir teklifte bulunulmuştur. Ders saati 17.00-18.00’e çıkarıldığında başarıyı beklemek faydasız olacaktır.
Sayı derslerini sevmemek birçok öğrencinin ortak sorunudur. Bugün matematikte düşük başarı gösteren herhangi bir öğrenciye sorsanız, tüm çabalarına rağmen başaramadığını söylerler. Bu dersi sevmediğini söyleyen öğrenciler olacaktır. Bu hoşnutsuzluğun nedeninin “çabalamaya rağmen başaramamak” olduğu düşünülürse, öğretim yönteminde bir sorun olduğu görülecektir. Ders saatlerinin artmasını bırakalım, “Bu dersi nasıl sevdirebiliriz, öğrencilerin derse daha çok katılması için ne yapabiliriz?” diyerek bunun mücadelesini verelim. Sıhhi bir çözüm gelirken, durumu kurtarmak için yapılan düzenlemelerle fazla ileri gidemiyoruz.
derszamani.net ( İzinsiz kopyalanamaz )
Kaynak:www.derszamani.net
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]