medyauzmani.com
Altıncı Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Ah Shu Gençlik Cevapları Başak Yayınları 323324325326327328 – Haberin Olsun!

Altıncı Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Ah Shu Gençlik Cevapları Başak Yayınları 323324325326327328

6. Sınıf Türkçe Öğrenci Kitabı Başak Yayınları Sayfa 323, 324, 325, 326, 327, 328 7. Konu Ah şu gençler Metin etkinliği soruları ve cevapları

Ah Şu Gençler adlı etkinliğin senaryosunda tiyatro hakkında bilmediğiniz birçok bilgiyi öğrenecek, bildiklerinizi pekiştireceksiniz.

ah bu gençler

Olay 1

Başak Yayınları altıncı sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 323 cevap

Bu derse hazırlanırken tiyatro türü üzerine biraz araştırma yapalım. Tiyatro hakkında bildiklerimizi ve yaşadıklarımızı hatırlamaya çalışalım. Aşağıdaki soruların cevaplarını düşünelim, tasarlayalım ve cevaplarımızı sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.

sahne

Daha önce bir oyun gördünüz mü?

Cevabınız hayır ise neden izleyemiyorsunuz? İmkanınız olsa hangi oyunu oynamak isterdiniz?

Cevabınız evet ise lütfen hangi maça gittiğinizi, oyunun temasını ve sizde bıraktığı izlenimi arkadaşlarınızla paylaşın.

  • cevap vermek: Ben çok eğlendim eğlenceli bir oyundu.

Sahnede bir oyun görmemiş olabilirsiniz ama oyunun metnini okumuş olabilirsiniz. Daha önce okuduğunuz bir drama var mı? Varsa arkadaşınızla paylaşabilir misiniz?

Tanıdığınız ünlü tiyatro sanatçıları var mı? Bildiğiniz ünlü oyunlar var mı, bunlar nelerdir?

Notlarım:

2. oldu

Başak Yayınları altıncı sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 324 cevap

Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlüklerimizden bulalım.

  • Anormal: Anormal, tuhaf
  • Bar: En azından
  • Dahi: içinde, içinde
  • waveci: İşine gereken önemi ve özeni göstermeyenler
  • sözde: sözde, sanki
  • Chatterbox: çok sayıda konuşmacı
  • Evlat Edinen Kız Kardeş: Farklı annelerden doğan ancak aynı anne tarafından emzirilen kişiler.
  • şans: şans
  • Kibirli: Akıllı olduğunu sanan kişi

3. oldu

Başak Yayınları altıncı sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 325 cevap

Edatların cümleye kattığı anlamlar sağ sütunda karışık olarak gösterilmiştir. Bu edatları örnekteki gibi eşleştirerek cümleye ne anlam kattığını bulalım.

1.g
2. ben
3.c
4. ben
5. ve
6. saat
7. m
8.k
9. gün
10. b
11. Y
12.e
13. Ben
14. ben

2. b. için – 3. c. dışarı – 4. d. UYGUNLUK – 5. e. a kadar; çift ​​- 6. ve. akraba – 7. g. zaman – 8. saat Sebep – 9. i. Ekip çalışması – 10. i. Benzerlik – 11. j. – Yuvarlama – 13. İlk hedef – 14. M. yön

Anlam edat tarafından sağlanır

1. Tatilden dönünce tekrar gezi turuna katıldı.

1-9a. araç

2. Her gün işe bisikletle geliyor.

3. Senden başka kimseyi sevemem…

4. Elinde kutuya benzer bir şey vardı.

5. Size göre hiçbir sorunumuz yok.

6. Başarıları için hediyeler alın.

7. İzleyicinin karşısına oturduk ve sohbet ettik.

8. Ona sadece siz yardım edebilirsiniz.

9. Sonunda bedenine uyan bir elbise buldu.

10. Onu görmek için her şeyi yaparım.

11. Bu cebimde yirmi kadar şeker var.

12. Silgiden önlüğe kadar ihtiyacım olan her şeyi aldık.

13. Gelecek yıl kardeşimle adalara gideceğim.

14. Rahatça çalışmak için sessiz bir yer bulun.

4. oldu

Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 326 cevap

Okuduğumuz metinden yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayalım.

Kız ilk tahtada ne yapmak istiyor? Babalar kızlarına nasıl tepki veriyor?

  • cevap vermek: Bulaşıkları yıkamak, pasta yapmak ve ardından babasıyla sinemaya gitmek istiyor. Ancak hem annesi hem de babası bu istekleri reddetmiştir.

İlk programda ebeveynlerin konumunu değerlendirin. Yazarın bu tabloyu bizlere sunarak yetişkinlere yönelik nasıl bir eleştiride bulunduğunu düşünüyorsunuz?

  • cevap vermek: Bence yanlış bir davranış. Yazar yetişkinlerin çocuklarına karşı kayıtsız olduklarını ifade etmek istemiştir.

İkinci tablodaki öğrencilerin kişilik özellikleri hakkında ne söyleyebiliriz? Metindeki konuşmalardan (çalışkan, tembel, yaramaz vb.) ipuçları yakalayarak onu tanımlamaya çalışın. Sizce bu öğrencilerin davranışları nasıl (olumlu veya olumsuz)?

  • cevap vermek: İkinci programdaki öğrenciler tembel ve yaramaz öğrencilerdir. Bu öğrenciler olumsuz davranışlar sergilerler.

Öğretmenin ikinci programdaki tutum ve davranışları hakkında neler söyleyebilirsiniz? Bu tablodaki metnin yazarının eleştirisi hakkında ne düşünüyorsunuz? Okuyucuya/izleyiciye hangi düşünceyi iletmek istedi?

  • cevap vermek: Bir öğretmenin öğrencilerine söz hakkı verdiği için olumlu davranışlar sergilediğine inanıyorum. Akıl hocasının tavrı biraz sert. Ancak öğrencilerin davranışlarına göre sabırlı, ifade özgürlüğüne önem veren bir hoca olduğunu söyleyebiliriz. Yazar bu tablosunda yaratıcı ve sorgulayan öğrencilere yaramazlıkta bile yeterince değer verilmediğini anlatmak istemiştir.

Olay 5

Başak Yayınları altıncı sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 327 cevap

Canlı veya olası olayların ya da insan yaşamının çeşitli yönlerinin sahnede temsili için yazılan yazılara “tiyatro” denir.
Şimdi bu türün özelliklerini anlamaya çalışalım.

Bunun için;

1. Aşağıda belirtilen özellikleri okuyalım.
2. Okuduğumuz özelliği anladıysak önüne tik (✓) koyalım. Anlamadığımız bir madde varsa soru işareti (?) koyup öğretmeninize soralım.

1. Tiyatrolarda hikaye, sahne olarak belirlenmiş mekanlarda oyuncuların söz ve eylemleriyle temsil edilir. (✓)
2. Tiyatro eseri izleyiciyi eğitmeyi, düşündürmeyi ve yorum yapmaya yönlendirmeyi amaçlar. Bu bağlamda birçok sanatçı tiyatroyu, halkı tiyatro aracılığıyla eğitmeyi amaçlayan bir okul olarak görmüştür. (✓)
3. “Görme” ve “duyma” olmak üzere iki bileşen üzerine kurulan tiyatroda söz ve davranışlar birbirini tamamlar ve bir bütün oluşturur. (✓)
4. Tiyatroyu seyircinin fiziksel duyularına, gözleri ve yaşamına çekmesi onu diğer yazı türlerinden ayırır. Çünkü bu özelliği ile tiyatro diğer yazı türlerinden farklı olarak somut bir niteliğe sahiptir. (✓)
5. Tiyatro oyunları “yazar”, “eser”, “oyun” ve “izleyici” unsurlarından oluşur. Oyunun senaryosuna “senaryo” denir. (✓)
6. Tiyatro metninin temel öğeleri “olay”, “kişi”, “yer” ve “zaman”dır. (X)

Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 328 cevap

b) “Ah, şu adamlar!” etkinliğin bu bölümünde. Bir teatral metnin temel unsurlarını tanımlayalım ve yazalım.

İnsanlar:

1. Tablo: Anne, baba, kızı
2. Tablo: Öğretmen, birinci öğrenci, ikinci öğrenci, 3. Osman

zaman:
1. Tablo: geçmiş zaman
2. Tablo: geçmiş zaman

sen:
1. Tablo: Ya sahibim
2. Tablo: Mevsim

Etkinlik / Etkinlikler:
1. Tablo: Anne babalar kızlarının isteklerine sürekli bahaneler ararlar ve olumsuz cevaplar verirler.
2. Tablo: Öğrencilerinin hezeyanı ve zekasıyla baş etmeye çalışan bir öğretmen ve öğrencileri arasındaki konuşmalar.

Olay 6.

Yandaki resimden yola çıkarak bir “sohbet” yazalım. Sınıf arkadaşlarımızla yaptığımız sohbeti doğru vurgu ve tonlamayla canlandırmaya çalışalım.

kişiler: baba, çocuk

sen: ev ortamı, çocuk (yatak odası)

zaman: gece, yatma vakti

Olay: Bir baba kızını masal okuyarak uyutmaya çalışır.

Not: Görsele bakıp “zaman” ve “olay” öğelerini tamamlayalım.

♦ Olayların nasıl gelişmesini istediğimizi bilgi ve görseller doğrultusunda tanımlayalım.
♦ Daha sonra insanların konuşma şekillerini, hangi cümleleri kullanabileceklerini, hangi kelimeleri kullanabileceklerini düşünerek senaryomuzu oluşturalım.
♦ Bu kişiler arasında geçebileceğini düşündüğümüz bir oyun senaryosu yazmaya çalışalım, senaryomuzu revize edip bir isim verelim.
♦ Son olarak düzeltmelerimizi yapalım ve oluşturduğumuz metni defterimize yazalım.

Baba: Hadi kızım bu akşam sana yeni bir peri masalı buldum. Uyumadan önce sana okuyacağım.
Çocuk: Baba bu gece biraz geç uyuyamaz mıyım?
Baba: Hayır kızım. Sabah erkenden kalkıp okula gideceğimizi biliyorsun.
Çocuk: Tamam baba. Hadi o zaman masal okumaya başlayacak mısın?
Baba: Peki kızım gel ve beni gözlerin kapalı dinle.

kız: Bıktım bu masaldan baba aynı masalı on defa okuyorsun.
Baba: Hadi ama, bu hikayeyi okuyorum.
kız: Baba ben de dün aynı masalı okudum.
Baba: Madem okudun, masalın sonunda ne oluyor söyler misin?
kızGözümden üç elma düşüyor ve biri kafama çarpıyor.
Baba: (Gülüşmeler) Eh, her peri masalı böyle biter.
kız: Peki, padişah kızını Keloğlan’a verir. Ayrıca sonsuza dek mutlu yaşarlar.
Baba: (Biraz düşünür.) Gerçekten böyle mi bitiyor? (Kitabın sonuna bakın). Haklısın. Daha önce okudum.
kız: ve on kere…
Baba: Abartmayın da… Neyse yarın gidip yeni bir masal kitabı alalım o zaman.
kız: Baba artık masal okumuyor musun?
Baba: Bu niçin?
kız: Bilmiyorum fark ettiniz mi, on iki yaşındayım, hayali yaşım çoktan geçti.
BabaHadi ama, o kadar yaşlı mısın?
(Baba hikayeyi okumaya başlar. Çok geçmeden çocuk uykuya dalar.)

Kaynak:www.derszamani.net

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın

xvideosteen voyeurporntrends.com sexy video ladki
naked mumbai girls pornogaga.net best indian xxx videos
xxx indian pornolabaporn.mobi south indian naked girl
سكس دم dierenpornofilms.com افلام اجنبى ممنوعه من العرض
kik girls alfaporn.mobi first time sex xvideo
blue film sexy vidio myxxxbase.mobi porntown
sex tamil video 2beeg.me dpboss
3gp teacher sex video pornstarstube.info bengali-mp3
mia khalifa best dordoz.com sexporntube
brawling go 51 hosthentai.com tiny evil 4 hentai
khatrimaza full org in eroanal.net 3gp king hd
sexi video hindi hd xxxwap.mobi santasporn girls
sexy chudai wala interracialporntrends.com www xxxvideos.com
sex hd vidio h2porn.mobi bangla choda chudi
inomaru hentaika.org henkoi!