Dönem Türkçe Öğrenci Kitabı Başak Yayınları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165 4. Konu Akorlar nasıl telaffuz edilir? Metin etkinliği soruları ve cevapları
Bu etkinlik konusu ile iletişim alanındaki buluşları ve keşifleri eğlenceli bir şekilde sıkılmadan öğreneceksiniz.
İçindekiler
teller nasıl konuşulur
Olay 1
Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 158 cevap
Yukarıdaki ücretlere odaklanalım. Bu resimlerin bize ne düşündürdüğünü hocamıza ve arkadaşlarımıza anlatalım.
• Her karikatürde bahsedilen buluş nedir?
- cevap için:
- 1. Karikatür: Metin
2. Karikatür: İletişim
3. Çizgi Film: Tekerlek
• Bu icatlar yapılmasaydı insanlık ve yaşam bugün nasıl olurdu?
- cevap için: Bu icatlar yapılmasaydı, yazı olmadığı için tarihimizi bilemezdik ve bilgi yayılmazdı; İletişim olmazsa dünyada olup bitenlerden haberimiz olmaz, insanlar arasındaki iletişim sağlıksız olur; Tekerlekler olmasaydı ulaşım olmazdı ve kısa sürede mesafe kat edemezdik. Kısacası bu icatlar medeniyetimizin gelişmesini sağlamıştır. Öyle olmasaydı, insanlık ilkel zamanlarda olduğu gibi olurdu.
• Karikatüre konu olan bu icatların nasıl yapıldığı hakkında bilgi toplayalım ve kısa notlar alalım. Sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.
- cevap için: Bu icatların hepsi bir anda ve kısa sürede yapılmamıştır. Bilgi ve teknolojinin kademeli olarak gelişmesi ve ilerlemesi ile yazı, iletişim araçları, tekerlek ve diğer gelişmeler icat edilmiştir.
2. oldu
Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 159 cevap
Buluş ve keşif kavramları arasındaki farkı öğrenelim. Bu bilgiler ışığında, 160. sayfada bahsedilen mucitler ve kâşifleri birbirinden ayıralım ve uygun alana yazalım.
buluşlar (buluşlar)
- cevap için: Buluş, var olmayan bir şeyin üretilmesidir ve keşif, var olan ancak bilinmeyen bir şeyin keşfidir.
Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı 160. sayfa cevapları
Önce yukarıdaki mucitler ve mucitler için bakalım. iş bir keşif ise, büyük K; Buluşsa büyük M koyalım. Hem mucitler hem de mucitler için yazalım.
Önce listedeki mucitleri ve mucitleri arayalım. iş bir keşif ise, büyük K; Buluşsa büyük M koyalım. Hem mucitler hem de mucitler için yazalım.
Dünya | icat veya keşif | |
Alexander Fleming | 1928’de bakteri üremesini engelleyen bir madde keşfetti. Böylece bakterilere karşı penisilin adı verilen bir ilaç geliştirdi. | M |
Kristof Kolomb | Amerika’yı keşfedin. | K |
Thomas Edison | Ampulü icat etti. | M |
Galileo Galilei | Termometreyi (ilkel bir termometre) icat etti. | M |
Kanan Dağdeferen | Piezoelektrik cihazlar kullanılarak kalbe takılabilen ve kalp atışının enerjisini elektrik enerjisine dönüştürebilen giyilebilir bir kalp pili icat etti. | M |
Bayan Cori | Uranyum ile yaptığı deneyler sonucunda radyoaktiviteyi keşfetti. | M |
Johannes Kepler | Dünyanın ve diğer gezegenlerin güneşin etrafında döndüğünü öğrenin. | K |
Louis Pasteur | Pastörizasyonun sütün bozulmasını nasıl önlediğini keşfedin. | K |
Hedy Lamarr | Günümüz GSM, GPS ve Wi-Fi teknolojilerinin mucitleri arasındadır. | M |
sevgili şarkıcı | Hücrelerin hasarlı DNA’yı nasıl onardığını ve genetik bilgilerini nasıl koruduğunu keşfetti. | K |
stephanie kolk | Kurşun geçirmez yelekleri icat etti. | M |
samuel morse | Telgrafı ve Mors alfabesini icat etti. | M |
3. oldu
Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 161 cevap
Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlüklerimizden bulalım ve aşağıdaki bölümlere yazalım.
Ünlü
- cevap için: Bilinen, bilinen
sistematik veya sistematik
plaka
- cevap için: Düz ve geniş gövde
Taslak
- cevap için: Bir yönde akan, akış
Anlam
Bir neden
- cevap için: Arzu, arzu, hedef
4. oldu
Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı 162. sayfa cevap
Cümlenin anlamını bulalım.
Aşağıdaki cümlelerde altı çizili ifadelerin anlamını bulmaya çalışalım.
Sonunda, çabaladığı başarı gerçek olmuştu.
- cevap için: Aramak ve çabalamak
Derin düşünceler içinde sandalyesine yaslandı.
- cevap için: Baştan sona düşün
Deneyimlerinden pek bir şey beklemiyorlardı.
- cevap için: deneyimleri
Bell ve asistanı bir iki ay geceyi gündüze çevirerek çalıştılar.
- cevap için: Gece gündüz durmadan çalışın
Olay 5
Aşağıdaki soruları dinlediğimiz metinden hareketle cevaplayalım.
Graham Bell hangi deneyi gerçekleştirmeye çalışıyor? Onun için nasıl çalışıyor?
- cevap için: Deneyim iletişimle, özellikle de telefonla ilgilidir. Bunun için geceyle gündüzü birleştirerek iki ay çalıştı.
Graham Bell, asistanının sesini ahizeden duymaya başlayınca ne yaptı?
- cevap için: Graham Bell, güç düğmesine her bastığında ve pede her dokunduğunda asistanının sesini duymaya başladı.
Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı sayfa 163 cevap
Graham Bell’in asistanının bu deneye katkısı nedir? Nasıl yardım ettin?
- cevap için: Telefonun diğer ucundan konuşarak ve sesi kontrol ederek katkıda bulunun.
Başlık, dinlediğimiz metinle eşleşiyor mu? “Telleri konuşturmak” ifadesi metnin içeriğini yansıtıyor mu? Ya bu metne farklı bir başlık koymak istersek?
- cevap için: Evet uyumludur. Anlatım metnin içeriğini yansıtır. Farklı bir başlık olarak “Telefonun İcadı” başlığı konulabilir.
Metni tekrar dikkatlice dinleyelim. Olayların oluş sırasına dikkat etmeye çalışalım.
- cevap için: Atölyenin iki odasının her birine üç verici ve alıcı yerleştirdiler.
2. Deneylerden biri sırasında plakaların titrediğini gördüler.
3. İki ay gece gündüz çalıştılar.
4. OCAK 1876’DA EN SON MODELİ KURMAYI BAŞARDILAR.
5. Bill’in bu makineye söylediği ilk sözler makineden asistanı tarafından duyulmadı.
6. Bell 1922’de öldü.
Olay 6.
Başak Yayınları 6. sınıf Türkçe çalışma kitabı 164. sayfa cevap
Aşağıdaki kelimelerin Türkçe karşılıklarını Yabancı Kelime Yazışmaları uygulamasından bulup yazalım.
cevap için:
- İnternet: İnternet
- Faks: Belge
- Kumanda kolu: yön
- yazılım: yazılım
- Web uzmanı: İnternet uzmanı
- Dizüstü bilgisayar: bir dizüstü bilgisayar
- Korsanlar: korsanlar
- Çevrimiçi: Çevrimiçi
- E-posta: e-posta
- klavye: clavier
- deneysel: deneysel
- Sabit disk: sabit disk
- Selfie: Zamanlayıcı
- Fare: ücret
- No Frost: Derin Dondurucu
- İndir: İndir
- buzdolabı: buzdolabı
Not: Türkçe konuşurken yabancı kökenli kelimeler kullanmamaya dikkat edelim. Özellikle bilim ve teknoloji alanında terminoloji için Türkçe kullanalım ki açık ve anlaşılır bir dil kullanalım.
7. oldu
Diyelim ki bir telefon görüşmesi yapıyoruz. Diyelim ki bir telefon görüşmesi yapıyoruz. Diyelim ki bugün sınıfta ödev notu yapmadık ve arkadaşımıza bunu öğrenmek için sormak istiyoruz ya da herhangi bir konuda arkadaşımıza soru sormak istiyoruz. Onu ev telefonundan arayalım. Önce annesini veya babasını telefona bağla. Diyelim ki büyüklerimize selam vermek ve arkadaşımızla konuşmak istiyoruz. O zaman arkadaşımızla konuşalım. Tüm bu konuşmaları bir yere not edelim ve konuşsaydık nasıl olurdu diye düşünelim.
Tüm bu aşamalarda aşağıdaki kuralları dikkate almayı unutmayalım.
telefonda konuşmak
• Öncelikle kendimizi tanıtmalı ve karşımızdaki kişiden kendisini tanıtmasını istemeliyiz.
• Arıyorsak arama sebebimizi belirtmeliyiz.
• Sohbeti gereksiz yere uzatmamalıyız.
• Saygı sınırlarını korumalı ve üslubumuzu iyi ayarlamalıyız.
• Telefonu kapatmadan önce dileklerimizi ve iyi dileklerimizi iletmeliyiz.
• Karşı tarafın müsait olmadığını bildiğimiz saatlerde aramamalıyız.
• Çok gerekli olmadıkça telefonu kullanmamalıyız.
- cevap için: (Örnek)Kahve: Merhaba, merhaba Neriman teyze, ben Ahmed. Nasılsın?
Ragab’ın annesi: Teşekkürler Ahmet, nasılsın?
Kahve: Teşekkürler Neriman teyze. Evde misin? Bugün ödevle ilgili soru soracaktım.
Ragab’ın annesi: Evde, hemen arayacağım, bekle.
Yemek tarifi: Merhaba, bu Rex.
Kahve: Merhaba Ragab, ben Ahmed. Bugün hangi ödevin var?
Yemek tarifi: Bugün Türkçe kitabın altmış sekizinci sayfası çıkacak. Ayrıca sosyal bilgilerden çevremizdeki tarihi yerler araştırılacaktır.
Kahve: Tamam, çok teşekkür ederim milletvekili. İyi akşamlar, yarın görüşürüz.
Yemek tarifi: Sana da iyi akşamlar Ahmed, görüşürüz.
Kaynak:www.derszamani.net
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]