“Her biri bir felakette yüzer” (el-Enbiya 21/33; Yasin 36/40) olarak tercüme edilen Kutsal Kitabımız Kur’an ayetinde, “flik” kelimesi, etrafında dönen yeri ifade etmek içindir. gök cisimleri yörüngeleri etrafında döner veya döner. Astronomi (kürelerin çoğulu) terimi, “yıldızların döndüğü yer” anlamına geldiğinden, aynı zamanda denizde oluşan girdap da bu adla anılır. Arap dilinde tepeler, kubbe şeklindeki sırtlar gibi dairesel ve kavisli cisimlere de felik denildiğini görüyoruz.[CITATION Tür22 \l 1055 ] Felek kelimesi etimolojik olarak incelendiğinde genellikle astronomi çerçevesinde ele alınmıştır. Felsefesinin ana hatlarına bakıldığında, İslam felsefesinin kurucu isimlerinden ünlü bir Türk düşünür ve bilgini olan Farabi, metafizik bağlamda Aristoteles okuduğunu anladığımız Türkistan’ın Farab şehrinde doğmuştur. ve siyaset ve ahlak bağlamında Platon,[ CITATION Tür18 \l 1055 ] Veya Batı dünyasına olumlu katkıları yadsınamaz olan İbn Rüşdler.[ CITATION Yıl18 \l 1055 ]”İslam hukuku (hukuk)” dersleri alırken “Öklid geometrisi” okuyan İbn Sina, Aristoteles’in “metafiziği”nin amacını anlayamadığını itiraf etmiştir.[ CITATION Kek81 \l 1055 ] Kader kavramı gibi büyük düşünürler, Tanrı ile dünya ve gökler ile yer arasındaki ilişkiyi tanımlamaya çalışan teorilerde felsefe kavramını tartışmışlardır. Semazenlerin yaptığı dönüşlere “çarh urmak” denir. Ülkemizde bir dönem popüler olan ve günümüzde yaygın olarak kullanılan yarışma programının adı olan “wheel-i felek” (Çarh-ı felek) kelimesi, talih ve talih anlamlarında mecazi anlamda da kullanılmaktadır. gökyüzü ve Sima. Dilimizde “felek” ve “çarh” kelimeleri hemen hemen aynı anlamda kullanılmaktadır.[ CITATION Şen17 \l 1055 ]
Halk edebiyatında ise “felek” kelimesi dünya, zaman, dünya, talih, talih, kader gibi sembolik anlamda kullanılmaktadır. Aslında gülağacının dillerdeki konuşma dilindeki kullanımında sıklıkla karşılaşılmaktadır. “Kader, kaderi yedi (zorluklarla boğuştuğunu, yaşadığı anlamına gelir)”, “Zenginlik çemberinden geçmek (her şeyi görmek demek, deneyimli olmak demek)”, “Kaderden bir gün çalmak (eğlenmek demek)”, “Kader Lanet olsun (talihsiz) veya uğursuzluk)” birçok ifade ve atasözünde kullanılmaktadır. Felik, Anadolu türkülerinde sıkça kullanılan nesnel bir kavramdır…özellikle Erdal Erzincan’ın Kara Öcalan’ın “Elin Felik ol yanarım ağlarım” ya da Sivas yöresinden “Felik ol yanarım ağlarım” sözleri. Sabahat’ın seslendirdiği ve bestesini yaptığı Kaltak Felek, Ben Sana Nettim Neyledim, Attin Gurbet Ellere Pareleri veya Efkarı Var Bugün Benim Telime Dokunma türkülerini dinledikten sonra kim üzülmemiştir herhalde. Akiraz ve 2018 yılında vefat eden değerli besteci Muammer Badim tarafından yazılmıştır. Bu açıklamalardan sonra kafamızda “kader” kavramı etrafında genel bir algının oluştuğunu düşünüyorum. Bakın bu kaderin eserine, bundan sonra düşüncelerimi, hikayelerimi, şiirlerimi siz değerli okurlarla “Haberinolsun.net.tr” da paylaşma fırsatı bulacağım. Bana bu fırsatı verdiği için Haberinolsun.net.tr yönetimine teşekkür ederim. Hayatımda potansiyel “takma adlara” (takma adlara) hiç bu kadar düşkün olmamıştım. Her şeyden önce hepimiz insanız. Topraktan geldik toprağa gideceğiz. “Seni ölüyken (bu dünyaya getiren) Allah’ı nasıl inkar edersin? Sonra seni öldürür, sonra diriltir. Sonunda O’na döndürüleceksiniz.” (Kumar 28) hiçbir şey almadan. Lise felsefe hocamız yaklaşık otuz yıl önce imanla ölmemize Allah yardım etsin. “Ne olursa olsun her birinizin hayatta bir rolü olacak. Günü gelince anne, baba, öğretmen, avukat, doktor, profesör, öğrenci, garson, yönetici, işçi vs. kendi rollerinizi oynayacaksınız. Ne olursa olsun, umarım mutlusundur…” Her toplumun bir sistemi ve sistemi vardır. Bir sosyal sistemin temel unsurlarından biri statüdür. ‘Durum’ aslında kelime olarak rütbe, pozisyon, pozisyon, pozisyon anlamına gelir. Aslında statü, bireyin toplumdaki konumunu, konumunu ve konumunu ifade etmek için kullanılan bir kavramdır. Dolayısıyla statü, bir toplumun üyesi olan bireyin anlamıdır. Durumun birçok sınırlaması var. Bunlar arasında soy, zenginlik, eğitim, din vb. gelen. Rol, durumun dinamik tarafıdır. Rol ve statü birbirinden ayrılamaz. Bireyin sahip olduğu roller sadece ortaya koyduğu davranışlar değil, aynı zamanda toplumun ondan beklentileridir.[ CITATION Cey11 \l 1055 ] Bu anlamda “Dünya ne diyor?” Baskı, toplumun beklentilerini anlatan önemli bir tabirdir. Kendimden bu şekilde bahsetmek gerekirse bu hayatta çok önemli bir pozisyonum olmadı ama bulunduğum pozisyona göre oynadığım roller sırasıyla “öğrenci”, “asker”, “muhasebe”, “öğretmen”, “bankacı”, “babanın karısı”. , “Yazar”, “Mali Müşavir”, “Öğrenci” Bundan sonra hedeflerime uygun yeni unvanlarım olabileceğini düşünüyorum ama öğrenmeye çalışan birileri mutlaka olacaktır… Herkese saygılarımı ve selamlarımı sunarım. sen. HAKAN ACER/27.10.2022 Kaynaklar Ceylan, T. (2011). Sosyal sistemlerin analizinde sosyal statü ve rol. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15 (1), s. 89-104 Keklik, n. (1981). Türk İslam filozofu İbn Sina’nın (980-1037) hayatı ve eseri. Felsefe Arşivleri (22–23), s. 1-53 Şen, Y (2017, Mayıs-Haziran). Halk türkülerinde Felik kavramı. Akademik Sunum Dergisi (61), s. 404-422. TDV, T. (2022). Türksever, E., & amp; Çiçek, M.; (2018). Farabi’nin düşünce dünyasında din ve felsefe ilişkisi. Al-Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi (2/2), s. 21-27 Yılmaz, S.; (2018). Batı’yı aydınlatan İbn Rüşd İslam düşünürü. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (BÜİFD) (11/1), s. 391-403.
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın